Ha minden nap 1 órát szentelsz erre az 5 dologra, az életed örökre megváltozik

2016. május 25. 14:04 - Bábincu Flórián

zbiewwukmk4.jpg

Egy munkanap hat órakor ér véget, aludni viszont csak tizenkettőkor mész. Mivel töltöd a fennmaradó időt?  Sok ember azt gondolja, hogy a karrierje nyolc órányi kemény munkában van benne, és csak ez alatt az idő alatt kell megerőltetnie magát. Azt gondolják, hogy a karrierjük és a jövőjük a főnöktől és a cégtől függ. Viszont a legtöbb ember jövője saját magától függ. Nem szabad a munkánkat hibáztatni abban, hogy nem fejlődünk életünk során. Jack Ma, az egyik legsikeresebb kínai üzletember 5 tippet ad, amelyek betartásával megváltoztathatod az életedet.

 

1. Nagyon fontos, hogy mivel töltjük az esténket.


office-594132_960_720.jpg

’’Én marketing szakot fejeztem, de designer akartam lenni. Ezért minden este gyakoroltam, és plusz munkákat vállaltam, hogy több gyakorlatot szerezzek. Nagyon sok idő ment el erre. Miután főnök lettem már nem foglalkoztam a designnal, visszatértem a marketinghez. Minden este miután a gyerekeim elmentek aludni, én leültem tanulni.Erre úgyszintén rengeteg idő ment el,de később élvezhettem a munkám gyümölcseit.

Ha csak munkaidőben fejlődtem volna,akkor sosem lettem volna igazgató és menedzser.

Van egy barátom, aki történelem szakot fejezett, de a műszaki értékesítés kezdte érdekelni.  Nappal a telemarketing szférában dolgozott,éjjelenként pedig kódolni tanult. Végül alelnök lett egy értekesítő cégnél.’’

Ebből is látszik, milyen fontos, hogy mivel foglalkozunk este.

Persze kell, hogy legyen időnk élni is. Ha van családunk, akkor igyekezni kell minden estét velük tölteni. Még ha egyedülálló az ember, akkor is kell, hogy legyen ideje magára. Például elmenni edzőterembe, találkozni a barátokkal, meglátogatni a szülőket stb.

2. Olvass többet

13238921_827396814033147_3141716706009126514_n.jpg

’’Volt egy tanárom a kollégiumban, aki Alabamában született egy szegény családban. Befejezett egy katonai akadémiát, valamint a családjában ő volt az első, aki főiskolán tanult.

Mielőtt megkapta a Harvardi egyetem Master of Administration elismerést, képzett tiszt lett.

Mikor találkoztam vele megkérdeztem mi a sikere titka, amire azt felelte, hogy sosem hagyta abba az olvasást. Úgy gondolta, hogy ez a tudás kulcs ahhoz, amit el akarsz érni.’’

Anthony Robbins ezt mondta az olvasásról: ’’ha minden nap egy órát tanulunk egy általunk választott témában, akkor egy év múlva többet fogunk tudni erről, mint az emberek 99,999%-a.

Az emberek többsége erre kapásból rávágja, hogy bizony neki nincs egy szabad órája sem. Viszont ha belegondolunk, akkor, ha naponta mindössze 20 oldalt olvasunk el (ami maximum fél óra), akkor 2 hét alatt kiolvasnánk egy átlagos méretű könyvet.

3. Vegyél részt különböző projektekben

Ha a munkád esetleg nem engedi, hogy alkalmazd minden tudásodat, akkor hozz létre saját lehetőségeket.

Részt vehetsz önkéntes projektekben is. A tudás, amit ott szerezhetsz többet ér hosszú távon, mint a fizetésed. Lehetőséged nyílik a tehetségedet csiszolni, új kapcsolatokat építeni, új dolgokat tanulni – ezek mindegyike a jobbá válásodat szolgálja.

4. Aktívan teremts kapcsolatokat

networking-meeting-of-bus-007_merett.jpg

A kapcsolatok felgyorsíthatják a karrierfejlődését. Ha nincsenek minőségi kapcsolataink, akkor a feladatunk az, hogy minél több időt töltsünk azok kiépítésén. A befektetett munka minden esetben megtérül, ha az illető kellő elszántsággal végzi a dolgát.

Ahelyett, hogy egy bárba mennél, inkább sürögj-forogj jó társaságokban. Rengeteg olyan ember van, aki segíteni tud neked. Minden héten megihatsz egy kávét, egy újonnan szerzett ismerőssel.  KI tudja, lehet a következő munkaadód, munkavállalód, esetleg partnered lesz az egyikük.

Ha van időd arra, hogy tévét nézz, akkor volna arra is, hogy új ismeretségeket építs ki, vagy épp már meglévőket újíts meg.

5. Már ma el kell kezdeni megváltoztatni az életedet

Hat órától otthon vagy. Előfordulhat, hogy fizikailag és szellemileg is kimerített a nap. De még ekkor is kell lennie erődnek ahhoz, hogy azzal foglalkozz, amit szeretsz csinálni. Igen, minden jogod megvan rá, hogy hátra dőlj és lazíts. De sajnos, ha így teszel, nagyon sok. idődbe telik majd az előrehaladás. A legsikeresebb emberek a szabad idejüket is arra használják fel, hogy még jobbak legyenek. Azt tanácsolom, szánj egy órát az önfejlesztésre minden nap! Garantálom, hogy az életed egy év múlva meg fog változni, és életed egyik legjobb napjaként fogsz visszatekinteni erre a napra. Soha ne feledd: minden nagy utazás egy döntéssel kezdődik.

 

Inspi - Egy lépés a siker felé -  Facebookon és Instagramon is


facebook_logo_simple-1024x1017.jpg 2016_instagram_logo.png

komment
süti beállítások módosítása