Ezért lett sikeres a: Youtube, AirBnB!

2016. február 25. 19:55 - Bábincu Flórián

 

untitled_design.png

 

Napjainkban egymás után alakulnak meg a jobbnál jobb Startup cégek, amelyek jobbá akarják tenni a világot. Gondoljunk csak a Facebookra, Youtube-ra, Instagrammra. De ha azon a koncepción alakulnak, hogy jobbá és könnyebbé tegyék a világot az emberiség számára, akkor miért tapasztalhatunk annyi bedőlt vállalkozást?

Bill Gross, az Idealab alapítójának legfrissebb kutatása megpróbált rávilágítani a kérdésre, mi az oka, hogy sok cég megfelelő finanszírozás és kivitelezés mellett mégis csődöt mond.

 A következő 5 tényezőt vizsgálta:

  1. Ötlet – Sokszor azt hisszük, hogy az ötlet a minden. Amikor bevillan egy általunk jónak talált terv, akkor már előre elkezdjük a milliókat számolni, el is tervezzük, hogy mire költjük majd.
  2. Csapat – a csapat, a kivitelezés, az alkalmazkodás talán többet számítana, mint az ötlet? Mit érünk az ötlettel, ha nincs csapatunk, akikkel együtt megvalósíthatjuk azt? A csapat sikeressége nagyban függ attól, mennyire tud alkalmazkodni, ha az ügyfél képen törli. Mennyire elszántak, mennyire követik azt az eszmét, amiért csapattá boronálódtak. Talán a csapat lenne a legfontosabb?
  3. Üzleti terv – Van elképzelése a cégnek, hogyan jut majd bevételhez? Miként szólítják meg az ügyfeleket? Kétségkívül elengedhetetlen a megfelelő üzleti terv. De vajon ez lenne a sikertényező?
  4. Finanszírozás – mindig hátulütő a Startupokra nézve a nem megfelelő finanszírozás.” Ha lenne, aki támogat akkor….” Talán ez lenne a legfontosabb?
  5. Időzítés – Van rá jelenleg igény? Kell ez most a vevőnek? Sok versenytárs van már jelen?

Bill Gross kutatása során ezt az 5 tényezőt mind alaposan megvizsgálta. 100 Idealab és 100 idegen céget egyaránt.

_2016_02_25_12_18_49.png

A felső sor 5 olyan Idealab céget mutat, amelyek milliárd dolláros eredményeket értek el, míg az alsó sor azok, amelyek csődöt mondtak.

Az idegen cégeknél a következő kép mutatkozik:

_2016_02_25_12_19_09.png

Láthatjuk, hogy az alsó sorban lévő cégek mind jól voltak finanszírozva és mégis csődöt mondtak. Akkor mégsem a finanszírozás lenne az a tényező, amely meghatározza egy startup sikerességét vagy bukását? 
Bill Grosst kutatási eredménye nagy meglepetésben részesítette, és biztos vagyok benne, hogy téged is abban fog!

_2016_02_25_12_19_32.png

A legelső tényező az időzítés. Az időzítés a siker és a bukás közötti különbség 42%-át magyarázza. Míg az ötlet csak a harmadik. Láthatjuk, hogy néha többet számít a jó időzítés, mint az ötlet. Érdekes, hogy  a legtöbb (főleg magyar) Startup indítók a finanszírozás miatt panaszkodnak, vagy bele sem kezdenek az ötletükbe, mikor ez csak az utolsó helyen áll. 
Nézzünk néhány példát rá! Az Airnb ötletére sok kisbefektető csak legyintett, hogy úgysem adja majd ki a saját házát, lakását idegennek senki. Hát azt kell mondjam, melléfogtak. A nagyszerű ötlet és kivitelezés mellett, tökéletes volt az időzítés. A cég pont a gazdasági válság tetőpontján jelent meg, az embereknek pedig kellett a plusz pénz. Az Idealab által indított Z.com, ami egy online szórakoztató cégnek indult, megfelelő finanszírozásban részesült, kiváló üzleti modellel rendelkezett mégis bedőlt. A 2000-es években a szélessávú Internetkapcsolat ritkaság volt, így elég nehéz volt online videót nézni - ez okozta a cég vesztét 2003-ban. 2005-ben érkezett a Youtube, amikor a szélessáv elterjedése meghaladta az 50%-ot az USA-ban. Tökéletes időzítés, pedig még üzleti tervük sem volt.

A kivitelezés sokat számít, az ötlet is, de az időzítés talán még többet. Vizsgáld meg, megérett-e már arra a közönséged, hogy a pénzét adja a termékedért vagy  a szolgáltatásodért és időzíts jól! 

Ha tetszett az írás, akkor oszd meg barátaiddal, ismerőseiddel 

 Inspirational Insights Facebookon és Instagramon is.

fb_icon_325x325.png
https://www.facebook.com/inspiinsts/

unnamed.png

https://www.instagram.com/inspi_i/

komment
süti beállítások módosítása